life-hacks-for-the-festive-season__Focus

Три начина да се справите със стреса през празничния сезон

Отново дойде онзи период в годината, когато изискванията към нашето свободно време са най-високи. Трябва да действаме в милиони посоки – да купуваме подаръци, да довършим важни служебни дела преди края на годината, да подготвим празничната трапеза, да украсим –  а дните просто нямат достатъчно часове, за да смогнем да свършим всичко. Идва и ваканция за децата, когато трябва да планираме семейни забавления. Всичко това може да бъде доста натоварващо.

Но не се страхувайте. Ние от RESCUE ви предлагаме три прости трика, които да практикувате за намаляване на нивата на стрес, когато не сте сигурни какво друго да направите.

woman-holds-christmas-gift-Rescue

  1. Направете грижата за себе си приоритет

Да разберете колко важна е грижата за себе си по време на стресови моменти е ключът към по-приятните и спокойни дни. Знаем, че празничният сезон може да бъде идеалната среда за стресиращи моменти, затова ви препоръчваме да разберете какво точно означава за вас грижата за себе си и да отделите малко „време за мен“ в ежедневието си. Ето няколко идеи, за да започнете:

  • техники за релаксация: от дихателни упражнения до тренировки за разтягане, техниките за релаксация могат да бъдат толкова кратки или дълги, колкото е необходимо. Като правите бавни, стабилни вдишвания – 4 секунди вдишване и 5 секунди издишване – можете да си вземете кратка почивка в натоварения ден и да внесете момент на спокойствие в забързания ритъм на ежедневието. Ако имате малко повече време, защо не изпробвате някоя сесия за медитация (може да продължи от 10-15 минути) или йога занимание (с продължителност между 20 и 40 минути)?
  • релаксираща вана или душ: свещи, книга, музика, вино – всичко това може да направи взимането на вана още по-приятно или може да бъде ритуал за след отпускащ душ. Без значение какво обичате, отделянето на време да се поглезите ще ви помогне да се отпуснете от натоварените си дни и да почувствате как стресът се стопява.
  • успокояваща музика: докато сте заети с една от многото си задачи за деня, защо не си пуснете успокояващ плейлист, за да компенсирате стреса и да се разсеете.
  • чаша чай: не само чаят (билков или безкофеинов) може да ви успокои, но също така самият ритуал на приготвяне на чаша чай може да ви предложи момент на спокойствие. Концентрирайте се върху всяко действие: наливането на гореща вода, оцветяването на водата от пакетчето чай с хипнотизиращи завихряния, завъртане на чаената лъжичка и премахване на пакетчето. И след това, разбира се, отпийте от сгряващата течност и усетете как топлината се разлива по тялото ви.
  • разходки сред природата: природата може да бъде страхотен лечител. Отделянето на кратък момент за разходка може да направи чудеса с нивата на стрес. Ако нямате време за разходка всеки ден, уверете се, че прозорците ви са отворени, за да влиза чист въздух и отделете малко време, за да погледнете навън, когато можете.
  • говорете с приятели и семейство: да говорите открито с близките си може да помогне много за намаляването на стреса по празниците. На най-доверените си хора можете винаги да разкажете за проблемите си, а ако се притеснявате за планината от неща за вършене, опитайте се да ги помолите за помощ – много е възможно някой от тях да може да поеме поне част от вашия товар или да ви даде съвет.
  • качество на съня: добре известно е, че сънят и стресът вървят ръка за ръка и че добрият сън е ключов фактор за спокойните и продуктивни дни. Уверете се, че спите достатъчно всяка вечер (поне около 8 часа на нощ) и практикувайте добра хигиена и постоянен график на съня.

young-woman-sleeping-bed-Rescue

  1. Организацията е разковничето

Когато си помислите за купчината от задачи покрай працниците в началото на декември, е лесно да се почувствате претоварени. Но не се страхувайте; има начини да преминете през този сезон без нерви и даже – за ваша изненада – всъщност да се насладите на празниците. Ето няколко идеи:

  • списък със задачи: направете общ списък на по-големите неща, които трябва да свършите (подаръци, партита, храна) и разбийте всяка точка на по-малък списък (списък кой точно има нужда от какъв подарък, списък с какво точно ви трябва за партитата, списък с каква храна трябва да купите). Това ще ви даде добра възможност да обхванете задачите си с един поглед и докато работите по тях можете да ги отмятате и да видите напредъка си.
  • бюджетен план: въпреки че може да не ви се иска да се занимавате с финанси точно сега, важно е да си определите реалистичен бюджет, за да не започнете новата година с лоша нотка. След като направите своя списък със задачи, ще имате добра представа за това за какво трябва да харчите пари. Вече можете да разделите бюджета си между тези неща по реалистичен начин. Водете си бележки в списъка със задачи, за да знаете какъв е финансовият ви статус.
  • делегирайте задачи: когато сте наясно със задачите от списъка си, вие ще знаете кои не е необходимо да изпълнявате сами. Можете да помолите партньора си или близък член на семейството да намери определени подаръци и да напазарува хранителните продукти. Или можете да помолите децата да приготвят парти храната с вас. Просто се уверете, че не сте „микро-мениджър“ на хората, които ви помагат. Дайте им определена самостоятелност, за да не се окаже, че вие отново прекарвате точно толкова време за тази задача, колкото щяхте да изгубите, ако я правехте сами.
  • преодоляване на перфекционизма: не трябва основната ви цел да бъде съвършенството. Понякога просто да се свърши работата е достатъчно и това е един от тези моменти. През празничния сезон хората не търсят несъвършенствата; те търсят приятно прекарано време с приятели и семейство. Така че не се притеснявайте за идеалния декор на партито, не приготвяйте 30-тия десерт за вечерята и се опитайте да се насладите на всичко заедно с хората, които обичате.

beautiful-family-christmas-resuce

  1. Насладете се на времето с приятелите и семейството

Прекарването на безкрайни дни и дълги партита с приятелите и семейството може да бъде – поради липса на по-добра дума – стресиращо на моменти. Винаги има някой, който ще разлее нещо, който пие твърде много, който е обидил някой или е останал обиден. Но няма смисъл да се стресирате за това. Както се казва, „каквото – такова“. Сега е моментът да се опитате да се насладите на мига. Ето няколко начина как да го направите:

  • Не забравяйте, че смехът може да реши много проблеми: когато е трудно да видите смешната страна на злополуките, животът изглежда много по-мрачен. Така че опитайте се с всички сили да го видите красивото и смешното през този празничен сезон. Доверете се на приятел или на член на семейството, за да можете да се посмеете с някого и да изпуснете парата.
  • Зад сивите облаци винаги има синьо небе: без значение колко изморителен, стресиращ и изпълнен с бедствия може да бъде вашият празничен сезон, не забравяйте, че моментът ще отмине и – точно като облаци, които разкриват синьото небе зад себе си – ще се случат онези хубави коледни моменти, за които винаги сте си мечтали.
  • Пребройте щастливите си звезди: след една много трудна година за всички, 2021 г. вече е към своя край. Когато се чувствате стресирани, опитайте се да изброите 1 или 2 неща, които ви карат да се чувствате късметлии и за които сте благодарни.
  • Доверете се на RESCUE капките на д-р Бах в моментите на стрес: когато всичко ви идва в повече и усещате, че емоциите ви хвърчат във всички посоки, впръскайте два пъти Rescue спрей в устата, капнете 4 капки под езика или в чаша вода или изсмучете 1 пастил RESCUE, за да намалите напрежението и да възвърнете емоционалния си баланс. РЕСКЮ ще ви върне комфорта, ще успокои паниката, страховете, безпокойството и гнева и ще ви помогне да посрещнете всяка ситуация трезво и уравновесено. Продуктите от серията RESCUE не съдържат седативи, а отключват вашите собствени способности да балансирате своите реакции и така са подходящи за всеки човек, независимо от възрастта. Бъдете щастливи и спокойни в празничния сезон!

RESCUE-GER_Dec_Christmas_16x9

Rescue_Global_How-to-deal-with-stress-during-a-changing-environment_1440x400

Как да се справим със стреса във време на непрестанни промени

Промяната е неизменна част от живота. Среща се във всички негови сфери – в държавата, в семейството, в работата, във взаимоотношенията с приятелите и социалния живот. За добро или лошо, промяната винаги ще бъде наш спътник и ще изисква от нас да можем да се адаптираме, а това от своя страна изисква усилия и често ни кара да се чувстваме стресирани. Въпреки че може да не сте в състояние да контролирате всички промени, които животът ви поднася, вие можете да контролирате реакцията си към тях. Затова RESCUE® събра няколко топ съвета за справяне със стреса по време на големи промени:

Осъзнатост (mindfulness) и медитация

Как да се справим със стреса? Това е въпрос, на който всички имаме собствени отговори. През последните години за мнозина отговорът беше осъзнатостта (наречена още mindfulness). Mindfulness просто означава да обръщате внимание на заобикалящия ви свят и да осъзнавате напълно настоящия момент: вашите мисли, чувства, всичко около вас. Това може да ни помогне да разберем себе си и емоциите си по-добре и да ни спре да се чувстваме извън контрол и по този начин да ни помогне да останем позитивни. Може да бъде чудесен инструмент за запазване на спокойствие, когато се сблъсквате променяща се среда. Това е начин да свържем тялото и ума, за да можем да балансираме физическото и емоционалното си благополучие.

Когато преминавате през периоди на голяма промяна, използвайте медитацията като начин за осмислянето й. Като разберем къде се намираме и къде можем да очакваме да отидем, можем да започнем да придобиваме повече яснота относно своя път напред. Така умът ни ще се съпротивлява по-малко, ще бъдем по-отворени към новото и ще  се движим през промяната с по-голяма лекота. Препоръчваме да направите бързо търсене в YouTube, за да разгледате множеството безплатни медитации и да намерите тази, която ви подхожда.

Rescue-blonde-curly-haired-woman-relaxing-home-near-window

Техники за релаксация като дихателни упражнения

Дишането е едно от най-лесните и бързи средства за незабавно облекчаване на стреса (и то безплатно). Има много дихателни упражнения, които можете да направите, за да се отпуснете. Супер лесна техника е коремното дишане:

  1. Започнете като седнете или легнете в удобна позиция.
  2. Поставете едната ръка на корема си точно под ребрата, а другата ръка върху гърдите.
  3. Поемете дълбоко въздух през носа и оставете корема да изтласка ръката ви.
  4. Издишайте, почувствайте как ръката на корема ви влиза навътре и я използвайте, за да изтласкате целия въздух.
  5. Направете това упражнение за дишане 3 до 10 пъти. Отделете време за всяко вдишване.
  6. Забележете как се чувствате в края на упражнението.
  7. Бъдете готови да посрещнете промяната с положително отношение

Да останете позитивни, особено по време на неочаквана промяна, може да бъде невероятно трудно. Може да бъде изкушаващо да се спрете на миналото и да се запитате дали имате силата да се адаптирате към промяната. Лесно е да оставим негативните мисли да ни завладеят, което в крайна сметка се отразява на емоционалното ни благополучие, но ежедневието си имаме избор дали да насочим фокуса си към положителни или отрицателни мисли. Едно от най-лошите неща, които можем да направим за себе си, е да възпрепятстваме собствения си потенциал чрез негативна гледна точка върху света – такъв вид мироглед може да навреди на всички аспекти на живота ви, от изграждането на взаимоотношения до вашето здраве. Чрез практикуване на положителни нагласи всеки ден можем да превърнем мрачните времена във възможности и дни на надежда.

Rescue-female-happy-positive

Направете почивка с грижа за себе си

По време на стрес хората толкова често забравят важността на това да се грижат за себе си. Всъщност често тази „задача“ е в дъното на списъка им с приоритети, но да направите почивка, за да се отпуснете и обработите емоциите си, е от ключово значение за справянето със стреса. Грижата за себе си може да се окаже всичко, което е нужно за вашето добро психическо и емоционално здраве. Най-очевидните опции, като масаж или разкрасителна процедура, може не винаги да са най-лесните за организиране. По-лесният начин да превърнете грижата за себе си в редовна част от живота ви е да отделите малък прозорец от своето време всеки ден, за да правите нещата, които обичате. Ето няколко лесни победи:

  • Вземете си вана или дълъг релаксиращ душ и полежете 10-15 минути с книга и чаша любима напитка
  • Отделете време за любимите си упражнения
  • Насладете се на добра храна: опитайте да сготвите рецептата, която сте искали да приготвите от векове
  • Най-накрая гледайте следващия епизод на любимия си сериал
  • Пишете, рисувайте, попълвайте кръстословици – което от тези занимания ви е любимо
  • Насрочете си среща, за да отидете на разходка, кафе или обяд с приятел.

Може да изглежда очевидно, но времето за себе си е изключително важно, когато се чувстваме претоварени от стрес. Често ние сме най-лошите си критици, но трябва да се научим да бъдем по-добри към себе си. Отнасяйте се със себе си така, както бихте желали другите да се отнасят с вас.

rescue-music

Релаксиращ ритуал преди лягане

Стресът и безсънието са порочен кръг – колкото по-стресирани се чувствате, толкова по-малко спите и колкото по-малко спите, толкова по-стресирани може да се чувствате на следващия ден. Има толкова много фактори, които влияят върху качеството на съня ви – от подредеността на стаята ви до количеството кофеин, което консумирате всеки ден. Но за щастие има неща, които можете да направите, за да подобрите шансовете си за по-добър нощен сън. Едно или две прости промени може да са всичко, от което се нуждаете. Ето няколко, за да започнете.

  • Изключете електронните устройства:

Забравете за всички електронни устройства (лаптопи, телевизори, телефони) поне един час преди лягане. Тези устройства не само пречат на вътрешния часовник на тялото ви, но и са средства за лесен достъп до новини и до социалните медии. Разглеждането на толкова информация преди лягане увеличава нивата на стрес и натрапчивите мисли, които след това ще ви държат будни.

  • Придържайте се към график за сън:

Редовният график за заспиване е едно от най-важните неща, които можете да направите, за да си осигурите добър нощен сън. Спазването на режим, в който часът за лягане е един и същ всяка вечер, е едно добро начало. Също така е важно да разделяте работата от времето за почивка. Ако работите от вкъщи, уверете се, че сте настроили отделен работен кът и поставете ясни граници между времето за работа и времето за сън. Ако сте в офиса, не забравяйте да изключите компютъра си в края на деня и ако го взимате вкъщи със себе си, не го отваряйте отново до следващия ден, когато започнете работа.

  • Създайте успокояваща среда:

Затъмняващите завеси и тежкото одеяло са страхотни неща, които може да ви помогнат да спите малко по-добре, но има няколко други идеи, които можете да приложите, за да създадете спокойна среда, преди да заспите. Слушането на класическа музика, подкаст или релаксиращи звуци преди лягане може да ви помогне да изключите натрапчивите мисли. Бялата студена светлина може да бъде доста груба за очите, така че вместо това изберете крушки с топла светлина. Можете също така да запалите ароматни свещи, просто не забравяйте да ги издухате, преди да заспите!

  • Вземете си помощник

Ако все още не можете да заспите, защото мислите не ви дават покой, опитайте серията Rescue Nightкапки или спрей, които имат успокояващото действие на петте цветни есенции от класическото Рескю с добавена есенция от бял див кестен, която намалява емоционалната свръхвъзбуда и обърканите мисли. Действието настъпва в рамките на 15-20 минути и ще помогне за спокоен и пълноценен сън.

rescue-night-infographic-flowers